Garázscégből nőtte ki magát a Dyntell.
Garázscégből nőtte ki magát hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő technológiai vállalatává a debreceni Dyntell. A kezdetekről és a jövőbeni tervekről, valamint a technológiai és acélipari gyártóClasman Kft-vel közös projektről beszélgettünk Salga Péter alapító tulajdonossal.
21 éve vannak a piacon. Mesélne kicsit a kezdetekről, illetve hogyan jutottak odáig, hogy hazánk legdinamikusabban fejlődő technológiai vállalatává nőtték ki magukat? Mi a titka a sikerüknek?
A Dyntellklasszikus garázscég, bár ténylegesen garázsban sosem dolgoztunk, az a lépcsőfok pont kimaradt a nappali és a bérelt iroda között. Ettől függetlenül családi és baráti alapon indítottuk az akkor még Pannon Szoftver néven futó vállalkozást, ami pont ezen erős kötelékek miatt, és annak okán, hogy a minőségben sosem voltunk hajlandó kompromisszumot kötni, gyorsan kinőtte magát a régió egy meghatározó szereplőjévé. Mindig ügyfeleink érdekeit tartjuk szem előtt, még akkor is, ha ez az őszinteség fáj az értékesítési tárgyalási folyamatok során: egy ERP vagy BI bevezetése nem kis projekt, ezért az első pillanattól kezdve fontos, hogy nyílt lapokkal játsszunk, és közösen keressünk olyan megoldást, ami biztosítja a Dyntell-minőséget az előre megállapodott idő- és keretösszegen belül.
Hazánk mellett Romániában is jelen vannak, valamint az amerikai és lengyel piacok felé terveznek nyitni. Milyen lehetőségeket és nehézségeket lát ezekben a piacokban?
A romániai piac kevésbé telített, mint a magyar, nagyobb a növekedési potenciál, de lényegesen több energiát kell fordítanunk az edukációra. Az Egyesült Államokban a Dyntell Platform felhőalapú rendszerünkkel készülünk piacra lépni 2023-ban, a lengyel piacon első körben a DyntellBi termékünk lesz jelen.
Mióta állnak partneri kapcsolatban a ClasmanKft-vel? Első lépcsőként milyen rendszerek kerültek bevezetésre a dunaújvárosi cégnél?
2020 óta vagyunk kapcsolatban a Clasmannal, akkor kerestek meg minket, hogy segítsünk nekik egy projekt információs rendszer kialakításában. A projekt sikerrel zárult, mi pedig elkezdtük feltérképezni, hogy ezen alapokra építve milyen további együttműködési lehetőségeket tudunk kínálni.
Ennek köszönhetően új vállalatirányítási rendszer kerül bevezetésre a Clasmannál. Milyen rendszerek ezek és mely területekre terjed ki?
A jelenleg zajló projektben szinte minden modulunk bevezetésre kerül. (Adminisztráció, Beszerzés, CRM, Projekt, Levelezés, Értékesítés, Gyártáskövetés, termelésirányítás, Készletkezelés, Kontrolling, Bérügyvitel, Munkaügy, Pénzügy, Könyvelés és Üzleti intelligencia).A Clasman Csoport a jövő év elejétől alkalmazza majd élesben az új rendszert, mely nagyban hozzájárul majd a hatékonyságnöveléshez és a döntések előkészítéséhez.
A vállalatirányítási rendszer milyen új lehetőségeket nyit meg, illetve hogyan teszi hatékonyabbá a tervezési, gyártási folyamatokat?
A Clasmannál kialakult folyamatok egyik alapja, hogy a munkákat projektekbe szervezve végzik, adminisztrálják. A bevezetés elődleges és legfontosabb célja így a projekt kontroll biztosítása, a tervezéstől a kivitelezésen keresztül a zárásig. Emellett a cégnél jelenleg több szoftvert használnak különböző feladatokra, így sok esetben elkerülhetetlen a dupla rögzítés. Az ERP bevezetésével nő az integráltság, csökken a sziget rendszerek száma, csökken a többszörös adatbevitel.
Nyilvánvalóan cél a papír alapú, Excel táblás nyilvántartások kiváltása és ezzel az adatok teljes és integrált digitalizálása úgy, hogy az megfeleljen az igényeinek, indokolt esetben egyedi fejlesztéssel igazodjunk a jelenlegi működéshez, és olyan szempontból jövőálló is legyen, hogy a szoftver hosszú távon ki tudja szolgálni a Clasman dinamikus fejlődését és belső folyamatai finomodását.
Egyedi fejlesztések is szükségesek?
Igen. Kialakításra kerül egy olyan elemző felület, ahol a projekteket tudják monitorozni az ajánlat adástól kezdve a befejezésig. A projekt terv költségeit és árbevételeit folyamatosan viszonyítjuk a tény költségekhez és árbevételekhez. A BI rendszerünkkel eközben folyamatosan monitorozás zajlik, és azonnal be lehet avatkozni, ha valahol problémát érzékelünk.
Továbbá kialakítunk egy olyan motivációs rendszert, ami segíthet a Clasmannak növelni a hatékonyságát és termelékenységét a munkavállalók eredményesebb bevonásával.
Milyen kihívások elé állítja a Dyntellt a Clasmannál bevezetésre kerülő új technológiai megoldások?
Bár van tapasztalatunk az egyedi gyártás területén, a Clasmannál a gyártástervezés és a gyártáskontroll nagyon speciális, ezért sok testreszabásra volt szükség. A Clasman vezetői tiszta vízióval láttak neki az ERP rendszerterv kidolgozásához, ezért sok mindenben alakítanunk kellett a működést, aminek természetesen örömmel tettünk eleget: mindig örülünk, ha a hatékonyságot az ügyfeleinknél azzal tudjuk növelni, hogy a standard rendszerfolyamatainkat átalakítjuk, így az ügyfél versenyképessége nem hogy romlik, hanem egyenesen növelni tudjuk azt.